Inštitut za ekonomsko demokracijo

Lastniška kultura – korak nasproti uspešnosti ESOP podjetja

mag. Leja Drofenik Štibelj

Lastniška kultura – korak nasproti uspešnosti ESOP podjetja

Skoraj vsako podjetje ESOP želi imeti zaposlene, ki razmišljajo in delujejo kot lastniki zaposlenih. Številne raziskave in desetletja izkušenj kažejo, da je lastništvo zaposlenih močno orodje za izboljšanje uspešnosti podjetja – vendar le, če podjetja- vzpostavijo »kulturo lastništva«, v kateri zaposleni razmišljajo in delujejo kot lastniki. To v praksi  pomeni nekaj drugega, kot biti prijazen do strank, zmanjšati količino odpadkov, pravočasen prihod v službo in trdo delo.

Rezultati raziskav kažejo, da je učinkovita lastniška kultura tista, ki generira veliko idej dobro obveščene in močno vključene delovne sile. Podjetja, ki imajo kulturo z visoko vključenostjo zaposlenih in ustvarjanjem idej, ustvarijo postopno od 6 do 11-odstotno rast na leto v primerjavi s predvideno uspešnostjo ostalih podjetij v njihovimi panogami.

 

Ustvarjanje lastniške kulture vključuje vsaj naslednjih šest korakov:

1. Zagotoviti zaposlenim finančni lastniški delež, ki bo dovolj visok, da bo predstavljal del finančne varnosti zaposlenih.

2. Zagotoviti zaposlenim izobraževanje o lastništvu, ki ljudi uči, kako podjetje služi denar in kakšna je njihova vloga pri ustvarjanju finančnih prihodkov.

3. Deliti podatke o uspešnosti podjetja, o tem kako deluje podjetje na splošno in kako vsaka posamezna delovna skupina prispeva k temu.

4. Usposobiti ljudi za poslovno pismenost, da bodo razumeli številke, ki jih podjetje deli.

5. Pogosto (vendar ne vedno) deliti dobiček z zaposlenimi v okviru načrtov za delitev dobička ali na kakšen drug način.

6. Graditi vključenost zaposlenih, vendar ne le, da zaposlenim omogočite, da prispevajo ideje in informacije, ampak tako, da to postane del njihovega vsakdanjega dela znotraj delovnih skupin. Ustvarite primerne strukture za podajanje povratnih informacij in za prenos pooblastil na nižje ravni.

Ustvarjanje kulture visoke zavzetosti ni lahko delo, a se dolgoročno izplača. Poznamo zelo malo podjetij, ki so se odmaknila od kulture visoke zavzetosti, ko so jo enkrat vpeljali, čeprav jo pogosto spreminjajo in nadgrajujejo. Običajno pričnejo z enim sistemom, nato ugotoviti, ko se ljudje na to navadijo, da se njihove sposobnosti in samozavest dvignejo na raven, kjer je potreben drugačen sistem.

Kulture z visoko zavzetostjo zaposlenih so se večkrat izkazale za najučinkovitejšo spremembo, ki jo lahko podjetje vpelje za izboljšanje uspešnosti.

0 Comments

Komentiraj

Vaš e-naslov ne bo objavljen.